Marketing, my life until now
Ik ben een hands-on B2B en B2C Marketing Manager met jarenlange ervaring in de bouwsector. Ik ben gespecialiseerd in het ontwikkelen en implementeren van succesvolle marketingplannen en -strategieën, het opbouwen van co-marketing communicatieplatformen, strategische merkenbouw en het verbeteren van de klantervaring… Mijn sterke punten zijn het opzetten van zeer resultaatgerichte KPI-gemeten online (SEA, SEO, SEM…) & offline campagnes die de verkoopdoelstellingen ondersteunen alsook positief bijdragen aan verdere duurzame groei en winstgevendheid.



Teamspeler
Digitale expertise
Resultaatgericht
Enkele gerealiseerde projecten



Ik ben een absolute voorstander van samenwerken en het delen van kennis en vaardigheden. Co-ontwikkeling, co-marketingpartnerships alsook het deel uitmaken van verschillende zakelijke ecosysteem is meer dan ooit essentieel geworden.
Co-marketing gerealiseerde projecten zijn bijvoorbeeld www.schoolbouwformule.be (B2B) naar de schoolbouwteams toe en richting de eindgebruiker (B2C) het partnerschap van Deceuninck in www.mijnbenovatie.be , www.iedereenben.be en Living.be, het huidige kanaal Woon.
Sinds jaar en dag ben ik grote liefhebber van technologie en trendwatching. Digitale transformatie sluit hier naadloos bij aan. Ook al wordt het door sommigen soms afgedaan als een buzzwoord, vergis je niet, vandaag de dag, meer dan ooit, dient online een groot deel van éénieders marketingstrategie te zijn.
Om die reden volg ik momenteel het programma “Take the lead” aan de Vlerick. Eveneens behaalde ik verschillende Google-certificaten. Zowel van de Google Analytics Academy als van het Google Digitaal Atelier. Zie ook mijn Linkedin profiel.
Ik meen dat het vinden van de juiste mix tussen creativiteit en uitvoering bijzonder uitdagend is. Het formuleren van duidelijke doelstellingen is fundamenteel om juiste dashboards op te zetten. In tijden van Big Data zijn het hebben van de juiste software (CMS, CRM, Marketing Automation…) en het bepalen van de juiste metrics cruciaal.
Het hebben van een goed gestructureerde, performante responsieve website die, door een goed – KPI/doel & conversie gedreven – opgezet Google Analytics dashboard, continu gemeten wordt is vandaag de dag niet meer dan de basis. ROI is, ook op Marketingvlak, essentieel geworden.
Wens je meer te weten over mijn expertise in design thinking, digitaal leiderschap, UX, customer persona- & customer journey mapping of mijn kennis omtrent agile werkprocessen zoals Scrum & Kanban?