Is e-mail Marketing nog populair? Zeker weten! E-mail Marketing is anno 2020 nog steeds een van de meest succesvolle online marketing-kanalen. Zowel voor B2B als B2C. Helemaal GDPR-proof want iedere ‘subscriber’ heeft zich geheel vrijwillig, via de verplichte opt-in procedure, ingeschreven. Eenieder binnen je distributielijst staat dus open om jouw nieuws, informatie of aanbieding te ontvangen.
Wat zijn de voordelen van E-mail Marketing?
E-mail Marketing is en blijft een uitstekende manier om banden met klanten en prospecten op te bouwen en te onderhouden. Meestal wordt er periodiek (wekelijks of maandelijks) een e-mail nieuwsbrief/e-zine uitgestuurd naar alle subscribers. E-mail Marketing biedt dus tal van voordelen. Hieronder een korte opsomming :
- snel en eenvoudig te versturen
- makkelijke professionele opmaak
- eenvoudig te personaliseren
- prima branding-tool
- 100% meetbaar
- goede traffic-builder naar je site toe
- goedkoop en duurzaam
- hoge ROI
- goede database builder
- eenvoudige integratie van video
Wanneer kan ik mijn e-mail nieuwsbrief/e-zine best versturen?
In dit verband zijn heel wat studies terug te vinden op het internet. Een interessante jaarlijks terugkerende studie is sowieso de studie van DDMA. DDMA, de Data Driven Marketing Association, is namens een 300-tal organisaties dé vereniging voor marketing en data. Hun bevindingen kun je hier terugvinden. De resultaten zijn afkomstig uit “De Nationale E-mail benchmark 2020”. Bijzonder leuk is ook dat je nu, via hun interactieve dashboard, je eigen benchmark kan samenstellen. Op die manier kun je resultaten van verschillende jaren, specificaties en branches op eenvoudige wijze nog beter met elkaar vergelijken.
Voor zij die interesse hebben in cijfers, verwijs ik, graag ook nog eens naar mijn blog “Hoe digitaal is Vlaanderen”. Hierin werd ook de Vlaamse digimeter opgenomen. Ook via deze jaarlijks terugkerende studie kun je interessante antwoorden vinden op de vraag : “Is e-mail Marketing nog populair?”
Vond je dit artikel interessant, laat het dan zeker weten. Heb je andere Marketing- onderwerpen die je graag in mijn blog zou zien verschijnen aarzel dan niet mij te contacteren.